Citroën Berlingo v elektrické verzi. PDF Tisk Email
Neděle, 04 Duben 2021 12:36

.Nový Citroën ë-Berlingo je ideálním partnerem pro fanoušky aktivního životního stylu. Díky jeho praktičnosti a všestrannosti si mohou užít všechny volnočasové aktivity s větším komfortem elektromotoru.

Nový Citroën ë-Berlingo je ideálním partnerem pro fanoušky aktivního životního stylu. Díky jeho praktičnosti a všestrannosti si mohou užít všechny volnočasové aktivity s větším komfortem elektromotoru.

 

Elektrifikace vozu Berlingo přináší plynulost a tichý chod elektromotoru s dojezdem až 280 km* (cyklus WLTP).

Veškerá uznávaná funkčnost Berlinga byla bez jakýchkoliv kompromisů zachována, vůz se dokáže přizpůsobit individuálním potřebám díky objemu kabiny, modularitě a praktičnosti. ë-Berlingo je k dispozici ve 2 délkách, vejde se do něj až 7 osob. Zachovává si prostornost, 3 samostatná zadní sedadla, multifunkční přepravní systém Modutop® i otevírací zadní okno.

Řízení usnadňuje systém promítání na čelní sklo (Head-up displej) a nový digitální 10" displej s vysokým rozlišením, který zobrazuje informace, které jsou užitečné pro řidiče i posádku.

 

Citroën, který v roce 1996 představil kategorii prostorných multifunkčních vozů „ludospace“, si postupem času vytvořil skutečnou komunitu, které nesmírně vyhovuje charakter, praktičnost a modularita modelu Berlingo. Vůz nabízí kompaktnost a současně prostornost interiéru, kterou zákazníci, jež mají velkou potřebu prostoru, požadují.

Vůz je poháněn elektromotorem, který řídí trakci podle zvoleného režimu řízení a jízdních podmínek. Výkon 100 kW/260 Nm mu umožňuje dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h bez ohledu na použitý režim. Jednotlivé režimy lze volit pomocí ovladače ë-Toggle:

- Normal – 80 kW/210 Nm.: umožňuje nejlepší kompromis mezi dojezdem a dynamickým výkonem,
- Eco – 60 kW/180 Nm.: zajišťuje optimalizaci spotřeby energie snížením výkonu vytápění a klimatizace, aniž by však došlo k jejich vypnutí, a omezením točivého momentu a výkonu motoru,
- Power – 100 kW/260 Nm: dává plně naloženému vozu dynamiku a pohodlí i při maximálním zatížení.

Podle způsobu řízení umožňuje lithium-iontová baterie vozu ë-Berlingo cesty v délce až 280 km WLTP. Baterie je umístěna pod sedadly a podlahou nákladového prostoru, a nijak tedy nezmenšuje prostornost paluby.

Baterie a nabíjení

Ukládá a dodává energii potřebnou pro provoz elektromotoru, topení a klimatizace. Na palubním přístroji se ukazuje úroveň jejího nabití pomocí ukazatele procent a současně lze sledovat i podsvícené grafické zobrazení.

Citroen e-Berlingo elektromobil

Záruka na baterii je 8 let nebo 160 000 km (na 70 % kapacity baterie na konci této lhůty). Certifikát kapacity baterie se vydává po kontrole po 1 roce nebo ujetí 20 000 km a poté při každé prohlídce, tedy každé 2 roky nebo po ujetí 40 000 km.

Ve voze není nutné měnit olej, vzduchový filtr, palivový filtr, olej v převodovce atd. jeho údržba je o 30 % levnější než u verze se spalovacím motorem a cena pohonu je pod kontrolou: ë-Berlingo spotřebuje v průměru 18 kWh na 100 km, což představuje zhruba 3 €.

Jednoduchá zásuvka Green’up umožňuje dobít velkou část baterie v noci, aby byl vůz provozuschopný po celý pracovní den. Nabíjení přes domácí zásuvku vyžadující kabel Mode 2 (ve Francii součást standardní výbavy) pro použití doma, na pracovišti nebo v garáži.

Tento způsob nabíjení je kompatibilní se standardní zásuvkou 8 A nebo se zesílenou zásuvkou 16 A (nabíjecí zařízení + zásuvka Green’Up), což umožňuje nabít za poloviční dobu a získat tak plně nabitou baterii za méně než 15 hodin.

Soukromé nebo veřejné zrychlené nabíjení vyžadující instalaci zařízení pro zrychlené nabíjení Wallbox 3,7–22 kW a kabel Mode 3 (za příplatek). Doba nabíjení z 0 na 100 % je pak 7,5 hodiny (Wall Box 7,4 kW na jednofázový proud) nebo 5 hodin (Wall Box 11 kW na třífázový proud).

Superrychlé nabíjení na veřejné stanici až 100 kW s kabelem Mode 4 zabudovaným do nabíječky. Umožňuje nabít 80 % baterie 50 kWh za 30 minut. Z hlediska zrychleného nabíjení je ë-Berlingo na nejlepší úrovni svého segmentu.

Užitečné služby

Díky aplikaci MyCitroën je možné ovládat nabíjení baterie na dálku, zjistit, jaký je stav nabití a dojezd vozu, nastavit předem teplotu v kabině a konečně i nastavit odložené nabíjení pomocí telefonu, tabletu nebo přímo na dotykové obrazovce vozidla, a to prostřednictvím navigace v nabídce „Energie“. Tato operace funguje pro domácí nabíjení (Mode 2) nebo zrychlené nabíjení (Mode 3). Odložené nabíjení lze kdykoliv změnit.

Free2Move je aplikace, která usnadňuje dobíjení a parkování (ve Francii) tím, že nabízí přístup k více než 220 000 terminálům nebo umožňuje naplánovat nejlepší trasu podle dojezdu vozidla. Zobrazuje umístění kompatibilních dostupných dobíjecích stanic na trase, ukazuje zařazení dobíjecích přestávek a kalkulaci celkové doby nutné pro dobíjení.

Citroën jako pomoc zákazníkům vozu ë-Berlingo nabízí nabídku nabíjení na míru, zahrnující nabíjecí zařízení (standardní zásuvka a zesílená zásuvka Green'Up nebo Wallbox) i instalaci doma nebo na pracovišti.

Pro každou evropskou zemi byli nebo budou vybráni doporučení partneři; pro Francii jsou to ZEBorne a Zeplug, kteří nabízejí instalační řešení přizpůsobená každému případu, a to jak pro jednotlivce, tak pro profesionály, a pro rodinné i bytové domy.

Dva rozměry

Nový Citroën ë-Berlingo, který se konstrukčně od své verze se spalovacím motorem neliší, nabízí kompaktní rozměry pro snazší manévrování. Současně se však do něj vejde až 7 osob.

Zákazník si může zvolit délku vozu: krátká verze M nabízí délku 440 cm, dlouhá verze XL 475 cm (o 35 cm více mezi rozvorem a zadním převisem). Obě verze mají díky výšce do 190 cm zaručený přístup na všechna parkoviště.

Po sklopení předního sedadla spolujezdce do podlahy se dosáhne zcela rovné podlahy s užitečnou délkou až 270 cm u verze M a 305 cm u verze XL, což je ideální pro přepravu dlouhých předmětů.

3. řadu tvoří 2 vyjímatelná sedadla. Ve verzi XL jsou namontovaná na kolejničkách a lze je posunovat v rozmezí 130 mm, takže si uživatel může zvolit, zda dá přednost prostornosti pro cestující, nebo větší velikosti zavazadlového prostoru.

ë-Berlingo má optimální úložnou kapacitu, celkem 167 litrů úložných přihrádek a obzvláště velký objem zavazadlového prostoru – 775 litrů u velikosti M a 1 050 litrů u velikosti XL (v pětimístné konfiguraci).

Mezi 26 dostupnými úložnými prostory je Modutop®, důmyslný legendární prvek našeho vozu ludospace, který sám o sobě nabízí objem 92 litrů nesmírně praktického uspořádání, kde je vše na dosah ruky.

Tvoří jej střešní úložný prostor o objemu 60 litrů, do kterého se vejde 10 kg předmětů a je přístupný ze zadních sedadel 2. řady nebo ze zavazadlového prostoru, a průsvitný oblouk rozdělený na přihrádky podél celého stropu, který umožňuje dobře vidět uložené předměty.

Terapie světlem

ë-Berlingo nabízí celé posádce terapii světlem, aby se cítili dobře i během dlouhých cest. Prosklené plochy tvoří 6,4 m2, včetně velkého čelního skla a velkého panoramatického střešního okna, jímž do kabiny proniká příjemné přirozené světlo a v případě potřeby může být zacloněno elektricky ovládanou sluneční clonou.

Pro větší pohodu při jízdě ve tmě je Citroën ë-Berlingo vybaven lampičkami na zadních sedadlech pro příjemné čtení a nabízí rovněž ambientní osvětlení vycházející z průhledného oblouku stropní přepravní schránky, které vytváří příjemnou tlumenou atmosféru.

Asistenční systémy

ë-Berlingo nabízí 18 užitečných technologií, které profesionálním řidičům zajišťují bezpečnou a klidnou jízdu.
Pro snadnou jízdu je v nabídce vozu ë-Berlingo především systém hands-free odemykání a startování, barevný head-up displej (novinka v segmentu), asistent pro rozjezd ve svahu, přední, boční a zadní parkovací asistent, zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision, automatické přepínání dálkových světel, elektrická parkovací brzda, tempomat a omezovač rychlosti a Park Assist, systém, který pomůže automaticky najít parkovací místo vyhovující rozměrům vozu a po jeho nalezení provede zcela bezpečně automatické zaparkování.

Pro větší bezpečnost je vůz vybaven systémem nouzového automatického brzdění Active Safety Brake, aktivním systémem varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, varováním před snížením pozornosti řidiče, systémem varování při riziku srážky, systémemCoffee Break Alerte, kontrolou stability při jízdě s přívěsem, systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent, rozšířeným rozpoznáváním dopravního značení s doporučenou rychlostí či systémem sledování mrtvého úhlu.

Aktualizováno Čtvrtek, 08 Duben 2021 13:10
 

Reklama

Banner