Maluj můru nohama vzhůru zábavná novela, která vznikla z komentářů na instagramu Marty Dancingerové
Něžně a moudře střelenou pohádku pro dospělé Maluj můru nohama vzhůru (nastole, 349 Kč) napsala herečka Marta Dancingerová na základě komentářů lidí sledujících její instagramový profil. Na začátku byla #autorskavyzva. Z protnutí nápadů, návrhů, postřehů, přání a autorčiny fantazie se zrodila Můra, která se umí dívat z více úhlů pohledu. Ví totiž, že ten navyklý nemusí být vždy funkční.
Čtenář se otevřením knížky ocitá na niti jednoho perlového náhrdelníku, který po několik desetiletí navléká Vodník se žlutými zuby. Má schopnost být ve správný čas na správném místě a moc rád by si ty zuby nechal vybělit. A možná to vůbec není vodník, ale anděl jednoho příběhu o nečekaných setkáních a rozplétání rodinných uzlů a křivd.
Autorka novelu napsala jako sociálně-literární pokus na základě podnětů jejích fanoušků. Odehrává se souběžně ve dvou časových obdobích. Základní situace je současná a sleduje dva hlavní hrdiny. Anička a Hubert jsou dva cizí lidé, kteří se ocitnou v zaseknutém výtahu. Brzy mají zjistit, že jejich cesty se neprotnuly náhodou. Osud je svedl dohromady, aby vyřešili věci minulé a odhalili odkaz předešlých generací. Postupně objevují, že jisté události jsou nevyhnutelné, pro příběh nutné a žádoucí. Druhá linie mapuje osudy babičky jedné z postav ve čtyřicátých a padesátých letech. Obě linky souvisí.
Můra je malé, čtivé a povzbuzující čtení především pro ženy.
O autorce
Marta Dancingerová vystudovala po maturitě na brněnské konzervatoři DAMU obor činoherní herectví. Jejím prvním divadelním angažmá bylo Švandovo divadlo a nyní je stálou členkou pražského Činoherního klubu. Známá je také z televizních seriálů Kukačky, Duch nebo Zlatá Labuť. Její prvotina Nesmělí vyšla v roce 2021, o rok později následovala druhá kniha pro děti – Nikolas a tajemství Snozemě. Maluj můru nohama vzhůru je text, který vznikl na základě instagramových komentářů. Marta kromě psaní ráda sportuje, hraje na klavír a tráví čas s rodinou a přáteli.
Odstíny mateřství. Rozhovory s maminkami, které osud nešetřil
Jak to vypadá, když se musíte vypořádávat s nepřízní osudu? Odstíny mateřství (CPress, 399 Kč) Barbory Kroužkové jsou inspirativními příběhy, které potvrzují, že sílu a radost ze života lze najít i v těch nejtemnějších chvílích. Rozhovory s Vendulou Pizingerovou, prezidentkou nadačního fondu Kapka naděje, Pavlínou Němcovou, modelkou, herečkou a producentkou, Nelou Boudovou, herečkou a koučkou, Ivanou Jirešovou, herečkou, Miluší Bittnerovou, herečkou a moderátorkou, Mirkou Šimkovou, blogerkou, Monikou LeFay, spisovatelkou a režisérkou, a Davidem Vaníčkem, moderátorem a novinářem, se dotýkají těžkých témat, ale jsou naplněné i nadějí a především láskou.
Kniha bourá zažitou představu o mateřství jako o výhradně šťastném období a představuje příběhy žen a jednoho muže, který plní roli matky. Jejich mateřství zkomplikovaly různé vnější okolnosti. I přes nejrůznější potíže ale všechny rozhovory pojí jedno: mateřská síla a láska, díky nimž byli schopni zvládnout a překonat vše, co jim osud nachystal.
Rozhovory jsou nebývale otevřené, přestože se v řadě případů jedná o respondenty, jejichž životní příběh je známý. Mnoho z nich odhaluje podrobnosti, s nimiž se dosud veřejnosti nesvěřili. Vede je Barbora Kroužková, která při kladení otázek vychází z vlastní zkušenosti. Její druhá dcera se narodila se život ohrožujícím syndromem a prognóza nebyla dlouho jasná.
Odstíny mateřství vychází jako první knížka v edici nakladatelství CPress nazvané Zaostřeno na ženy, která přináší příběhy žen čelících různým výzvám ať už v profesním, společenském nebo osobním životě.
O autorce:
Barbora Kroužková se narodila v Praze, vystudovala politologii a mezinárodní vztahy na FSV UK. Od roku 1992 působí jako moderátorka (zejména ve veřejnoprávních médiích). Zaměřuje se na kriticko-analytické rozhovory a moderování diskusí a veřejných akcí. Absolvovala roční pobyty ve Francii a v Austrálii. Úzce spolupracuje s Fórem dárců a je držitelkou ceny Fóra dárců za přínos pro filantropii.