Interaktivní audiovizuální expozice Pilsner Urquell: The Original Beer Experience, kde příběh proslulého plzeňského piva ožívá zcela unikátním způsobem, slaví rok od svého otevření v historické budově Václavského náměstí. Expozici si během prvního roku prohlédly stovky tisíc návštěvníků a budova plná zážitků se stala jednou z 5 nejnavštěvovanějších turistických atrakcí v Praze.
Zažít příběh prvního zlatého ležáku na vlastní kůži
Pilsner Urquell Experience, nacházející se v historické budově původního sídla Pražské úvěrní banky, je jedinečnou atrakcí nejen v Praze, ale také ve střední a východní Evropě. Jedná se o jediný brand home Plzeňského Prazdroje ve světě. „Projekt Pilsner Urquell Experience je jedinečný především svým provedením. Expozice mapuje a dává do souvislostí historické události, které vedly ke vzniku plzeňského piva, jak ho známe dnes. Pomocí nejmodernějších technologií umožňuje návštěvníkům tento fascinující příběh sledovat v přímém přenosu a zažít na vlastní kůži,“ říká Karen Hartley, generální ředitelka společnosti The Original Experience Company.
Kromě interaktivní prohlídky si návštěvníci mohou v rámci Pilsner Urquell: The Original Experience doslova na vlastní pěst vyzkoušet umění správného čepování piva ve Škole čepování. Prostory The Original Beer Experience mimo jiné přináší také řadu dalších sezónních aktivit. V rámci mistrovství světa v hokeji expozice nabídla návštěvníkům virtuální realitu s programem NHL Sense Arena, či umělecké expozice a další kulturní a sportovní akce. „Naším cílem je vytvořit místo, které představí tradici českého pivovarnictví a zároveň se stane společenským centrem, kam budou lidé rádi chodit a vracet se nejen za poznáním, ale i za zážitky a zábavou. Momentálně proto připravujeme program navázaný na fotbalové EURO 2024, v rámci kterého budou probíhat například sportovní přenosy na velkoformátových obrazovkách,” říká Romana Jedličková, marketingová ředitelka společnosti The Original Experience Company.
Jedna z pěti nejnavštěvovanějších turistických atrakcí Prahy
Jedinečný brand home úspěšné značky Pilsner Urquell slaví po prvním roce fungování úspěchy. Jedinečný koncept expozice za poslední rok nalákal stovky tisíc návštěvníků a expozice se tak dostala mezi 5 nejnavštěvovanějších turistických atrakcí v Praze. „Projekt Pilsner Urquell Experience od svého otevření přivítal více než 130 národností z celého světa. Naší interaktivní expozici si teď nově návštěvníci mohou užít v deseti jazycích, přidali jsme polštinu a korejštinu,” říká Karen Hartley. Expozici nejčastěji navštěvují turisté z Německa, Spojených států, Velké Británie, České republiky a Itálie.
Školu čepování za první rok fungování absolvovalo téměř 6000 účastníků. „Návštěvníci si oblíbili také speciální personalizované dárky a celkem bylo vyrobeno téměř 20 tisíc personalizovaných lahví a 8,5 tisíce speciálních gravírovaných půllitrů,” říká hlavní výčepní a finalistka soutěže Master Bartender Monika Nápravníková.
„Od června navíc nabízíme další novinku, kterou je kombinovaná vstupenka do Pilsner Urquell: The Original Beer Experience v kombinaci se vstupenkou na hodinovou plavbu po Vltavě se společností Prague Boats. V rámci expozice se návštěvníci dozví všemi smysly něco o historii a české kultuře, kterou poté nasají na vyhlídkové plavbě po Vltavě,” doplňuje Romana Jedličková.
Za jídlem i za zážitky
Součástí celého prostoru je také tradiční plzeňská pivnice, která je otevřena jak návštěvníkům expozice, tak široké veřejnosti. „V naší tradiční pivnici mohou hosté ochutnat správně načepované pivo, o které se starají naši speciálně proškolení výčepní. Kvalita piva a jídla je u nás prioritou. V týmu máme zhruba 13 tapsterů, z toho dva jsou finalisty prestižní soutěže Master Bartender,” vysvětluje Romana Jedličková. „Pro naše zákazníky jsme nově připravili také speciální Večeři s pivním someliérem, která je opravdovou novinkou svého druhu. Jedná se o degustační menu, kdy je každý z pěti degustačních chodů napárován s pivy z různých koutů světa. Návštěvníci ho budou moct poprvé ochutnat od 13. června 2024,” dodává marketingová ředitelka společnosti The Original Experience Company.
Celé degustační menu vychází z tradic české kuchyně a je koncipováno jako zážitkové. Jednotlivé chody jsou pečlivě vybrány tak, aby maximálně podtrhly chuť a intenzitu různých typů piv z Česka a dalších zemí Evropy. Degustací hosty navíc provádí jeden ze zkušených výčepních a hosté se tak mohou dozvědět více o původu konkrétních piv.
O Pilsner Urquell: The Original Beer Experience
Pilsner Urquell: The Original Beer Experience je multimediální atrakce cílící na všechny smysly, jež představuje příběh Pilsner Urquell, nejoblíbenějšího a nejslavnějšího českého piva. Pilsner Urquell Experience se nachází v dolní části Václavského náměstí, v památkově chráněné budově bývalé Pražské úvěrní banky postavené v roce 1902. Návštěvníkům nabízí unikátní zážitek, který v České republice doposud chyběl a nabízí spoustu aktivit a zábavy.
Součástí je poutavá vzdělávací expozice o historii plzeňského piva, 360° herní zóna, pivnice či Škola čepování, kde se hosté mohou naučit umění čepování od profesionálů, dále prémiový bar nebo značkový obchod Pilsner Urquell.
Vstupné na The Original Tour činí 549 Kč (cca 23 €) a zahrnuje rovněž jednu ochutnávku piva a dvě 0,3l piva v pivnici. Vstupné na Školu čepování pak začíná na 990Kč. Kromě toho nově nabízí kombinovanou vstupenku ve spolupráci s Prague Boats, v rámci které si mohou návštěvníci expozice užít také vyhlídkovou plavbu elektrickou lodí historickým centrem Prahy.
The Original Experience Company je oficiálním držitelem licence k užívání značky Pilsner Urquell. Zážitek navrhla a realizovala kalifornská společnost BRC Imagination Arts, jež se specializuje na příběhy světových značek. Podílela se např. na přípravě domovů značek Johnnie Walker, Jameson, Guinness nebo Coca-Cola.