Blížící se začátek podzimu pravidelně přináší, vedle myšlenek na přípravu lyží či snowboardu na zimní sezónu, také nové designy litých kol, které se nebojí jízdy v zimních podmínkách. Nejprodávanější značka litých kol v ČR a specialista na zimní litá kola, DEZENT, přichází na podzim se 4 novými designy kol, které dodají automobilům decentní eleganci i v zimě. Bohatou nabídku značky rozšiřují novinky DEZENT KF a DEZENT KG ve 4 barevných odstínech.

DEZENT KF, vedle technické všestrannosti a univerzálnosti, přesvědčuje svým atraktivním designem, který harmonicky splyne s téměř každým vozem. K dispozici je v klasickém stříbrném provedení nebo v kombinaci černého laku a leštěné čelní plochy. Elegantní uspořádání pěti dvojitých paprsků a zapuštěná středová část dodávají kolu nadčasovou sportovní eleganci, která se perfektně hodí pro širokou škálu vozidel, od Audi A1 přes elektrická vozidla od MG až po modely Volvo. K dispozici je pro vozy s 5-děrovým uchycením a v rozměrech od 16 do 19 palců nabízí široký výběr aplikací. Díky schválení ECE není potřeba u mnoha modelů řešit zápis do Technického průkazu. Ale to není vše, do těchto kol je možné použít také originální středové krytky a stejnou jednu originální sadu šroubů či matic. V současné době poptávka po kolech v originálním rozměru na trhu jasně dominuje a tato kola s odlitou značkou E v kroužku představují také tři čtvrtiny nabídky litých kol značek AEZ, DOTZ a DEZENT.

DEZENT představil nové designy kol, které se zimy nebojí

Pětipaprsková novinka DEZENT KG se pyšní maximální nosností přes 900 kg na jedno kolo a díky tomu umí dodat působivý dynamický vzhled také těžkým sedanům a vozům SUV. DEZENT KG je k dispozici ve velikostech od 17 do 19 palců. Schválení ECE je k dispozici například pro modely Audi A4 až A7, BMW řady 3 až 7, Jaguar F-Pace, Mercedes GLA až EQE, Škoda Enyaq a Kodiaq, Tesla Model 3 a Y nebo modely VW Tiguan a ID. Navíc lze do kol použít i originální kryty nábojů a šrouby či matice. DEZENT KG si mohou již pro letošní zimu motoristé pořídit buď ve variantě s lesklým černým lakem nebo v kombinaci černého laku a leštěné čelní plochy.

Obutí na zimu od ALCARu

Elegantní „obuv“ pro zimní sezónu

V zimě ve výběru obutí často dominuje čistě pragmatický přístup – funkčnost před krásou. Naštěstí toto motto už neplatí pro kola z lehkých slitin, protože sportovní a elegantní designy kol od ALCARu jsou chráněné inovativním „kabátem“ SRC (Salt & Sun Resistant Coating), který zaručuje přesvědčivý vzhled kola po všechna čtyři roční období po mnoho let. Ochranný lak SRC spolehlivě chrání před oxidací i ultrafialovým zářením.

Bild1

Perfektní prevence

Základní vrstvu nátěru SRC tvoří robustní práškový lak, který se nanáší elektrostaticky a potom tepelně vytvrzuje při 210 °C.  Další dvě vrstvy ultra tvrdého laku se aplikují v tekutém stavu a představují hlevní linii obrany před vlivy prostředí.

Ani kola s leštěnou čelní plochou se nemusíte bát používat v zimě, jsou chráněna stejně odolným bezbarvým lakem. Můžete tak bez obav vybírat z pestré palety designů schválených pro Váš vůz, které nabízi 3D konfigurátor kol.

Bild SRC

Včasné přezutí přináší větší bezpečí

Pokud si naplánujete přezouvání pneumatik s dostatečným předstihem, snadno si dohodnete termín přezutí v pneuservisu a případný nečekaný nástup zimního počasí Vás nebude muset znepokojovat. V opačném případě by při souvislé vrstvě sněhu, v období od 1. 11. až do 31. 3., nemohlo Vaše auto vyjet na vozovku až do termínu přezutí. 

Kromě toho platí i pravidlo O až E – od října do Velikonoc, kdy se na základě zkúšeností nejpravděpodobněji vyskytnou nízké teploty. A ty jsou i bez sněhu a ledu důvodem nebezpečně snížené přilnavosti, ovladatelnosti a delší brzdné dráhy letních pneumatik. Gumová směs v zimních pneumatikách je měkší, a proto je při nižších teplotách pružnější, než je tomu u tvrdších letních pneumatik.

Bild2

Čištění a kontrola před „zimním spánkem“

Pokud chcete zazimovat letní kola, nejpohodlnějším řešením je nechat je uskladněné přímo v pneuservisu. Sklepy a garáže jsou dalšími oblíbenými a běžně využívanými místy. Před uložením kol byste měli kola důkladně vyčistit. Kompletní kola se skládají vodorovně na sebe nebo se uchovávají na stojanu na kola či dostatečně pevném nástěnném háku. Během skladování se doporučuje zvýšit tlak vzduchu v pneumatikách o 0,5 baru.

Minimální hloubka dezénu letních pneumatik je 1,6 mm, u zimních pneumatik potom 4 mm a to je i naše bezpečnostní doporučení. Na sezutých kolech byste však měli zkontrolovat i další důležité věci. Například zda v pneumatice nejsou zaseknuté kovové, či jiné špičaté předměty. Zda není pneumatika poškozena či neobvykle a nerovnoměrně opotřebena. V těchto případech je dobré požádat o odbornou pomoc ve specializovaném pneuservisu a staré pneumatiky případně vyměnit.  Příčinou nakonec může být i poškození podvozku či nesprávná geometrie a toto je třeba prověřit ještě předtím než investujete peníze do nových pneumatik, které by vám měli vydržet co nejdéle.

Bild3

Potkali jste obrubník?

Před uskladněním byste měli zkontrolovat také povrchovou úpravu kol, zda není poškozena například nárazy kamenů či střetem s obrubníkem. To by mohlo způsobit korozi hliníku a samozřejmě negativně ovlivnit i vzhled kola.

Povrchová poškození by proto měla být hned po sezóně opravena, aby se během dalšího používání dále nezhoršila. Pokud narazíte kolem do obrubníku  vyšší rychlostí nebo pod nepříznivým úhlem, může dokonce hrozit prasknutí či deformace kola. V takovém případě je nutné kolo nechat okamžitě vyměnit.

Bild4

ALCAR BOHEMIA – Litá, ocelová kola, TPMS, pneumatiky, poklice