Od 14. června zavládne v celém Německu fotbalové nadšení. V rámci 51 utkání se očekává příjezd 2,7 milionu návštěvníků na stadiony a dalších 7 milionů fanoušků na veřejné přenosy do Fan-Zón. Během 22 dnů mistrovství nabídne 10 německých pořadatelských měst svým návštěvníkům bohatý doprovodný program. Německá turistická centrála (DZT) očekává, že Euro 2024 může německému příjezdovému cestovnímu ruchu generovat až 4% přírůstek přenocování. Sportovní událost zároveň nabízí velký potenciál pro další propagaci image Německa jako turistické destinace. Takovou prognózu vyslovila DZT po analýze rozsáhlých studií o efektu předchozích velkých sportovních akcí, a také dosavadních trendů v předběžných rezervacích pro měsíce červen a červenec 2024, kdy se bude mistrovství Evropy konat.
Dieter Janecek, národní koordinátor Spolkové vlády pro turismus, k tomu doplňuje: „V roce 2006 bylo heslem fotbalového světa na návštěvě u přátel. V tomto roce zveme především naše evropské přátele. Chceme je inspirovat, a tak dodáváme: Come again and stay a little longer.“
Petra Hedorfer, předsedkyně představenstva DZT, vysvětluje: „Německo slaví fotbalový svátek. Právě v čase napětí ve světě nabízí tato velká sportovní událost šanci představit Německo jako otevřenou, přátelskou a udržitelnou destinaci a jít příkladem mezinárodního porozumění a tolerance. Dále očekáváme dodatečný vliv na příjezdový turismus. Podle dosud dostupných údajů jak dlouhodobé rezervace hotelových pokojů na hlavních online portálech, tak i rezervace letenek na měsíce červen a červenec 2024 výrazně převyšují dlouhodobé průměry. Naše očekávání potvrzují také nadprůměrné nárůsty především z účastnických zemí. Za současného stavu počítáme dnes s přírůstkem zhruba čtyř procent mezinárodních přenocování, které by tato akce mohla iniciovat. Během nezapomenutelného pohádkového léta 2006 stoupl počet přenocování mezinárodních hostů o 4,7 milionů oproti předchozímu roku, současně jsme zaznamenali nezanedbatelný nárůst image Německa.“
Pohostinnost a kvalita služeb přinášejí dlouhodobé zlepšení image
Sportovní události, jako je Euro 2024, nabízejí díky zahraničním hostům vedle ekonomických efektů také nezanedbatelný potenciál v podobě vylepšení image země. Bezprostředně po skončení mistrovství světa ve fotbale v roce 2006 tak Německo vystoupalo v žebříčku Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) na 1. místo mezi 60 sledovanými zeměmi celého světa a od té doby se bez přerušení drží v TOP 3.
K tomu Petra Hedorfer doplňuje: „Během mistrovství Evropy budeme chtít využít pozornosti médií a fanoušků k tomu, abychom prezentovali naši rozsáhlou turistickou nabídku a tím posílili obraz Německa jako turistické destinace. Právě těch deset pořádajících měst nabízí vedle moderních stadionů také bohatý kulturně-umělecký program. Kromě toho jsou skvěle dopravně propojená a díky tomu jsou dobře dostupná udržitelně, vlakem. Proto je možné prozkoumat také jejich turisticky atraktivní okolí.“
DZT již nyní, před začátkem této velké sportovní události, směřuje pozornost mezinárodní veřejnosti na pořádající města a jejich turisticky atraktivní okolí, aby inspirovala hosty k delším pobytům i mimo období hracích termínů. Na webových stránkách DZT již byla spuštěna Microsite s tematickým obsahem, která představuje všechna pořadatelská města: https://www.germany.travel/euro2024
Foto – copyright: © AdobeStock/Jacob Lund
Foto: Getty Images / Luis Alvarez