Desátá etapa, 371 kilometrů dlouhý okruh kolem Al Uly, připravila českému týmu Toyota Gazoo Racing Czech Tomáše Ouředníčka a Davida Křípala samé výzvy. Kvůli defektu a jízdě v mračnech prachu sice ztratili nějaký čas, ale jejich Toyota Hilux T1+ si opět vedla skvěle, a zajistila jim 33. místo pro tento den a 40. místo celkově v neoficiální klasifikaci.22
„Dnes jsme měli náročné dopoledne. Po příjezdu na start si Gareth Woodridge z továrního týmu Ford prohlížel naše auto a všiml si, že jedna hnací hřídel je poškozená. Čas na výměnu už jsme ale neměli.
![](https://www.ceske-novinky.cz/wp-content/uploads/2024/01/ui-2.jpg)
Startovali jsme ve velkém prachu, za kamiony se vůbec nedalo jet. Před námi startovalo pět kamionů a jeden Can-Am. Can-Am jsme předjeli poměrně rychle, ale asi po 9 km jsme ucítili silné vibrace a zadní pravá pneumatika prakticky explodovala a poškodila pravou zadní část auta. Museli jsme zastavit a opravit ji, čímž jsme ztratili spoustu času a předjelo nás mnoho Can-Amů.
Jeli jsme dál, jenže tlak v rezervní pneumatice nebyl dostatečný, a proto jsme museli snížit tempo. Samozřejmě nás opět předjelo mnoho vozů, ale později jsme si všimli, že několik z nich se dostalo do značných potíží. Úsek po startu byl opravdu nebezpečný. Viděli jsme Setha Quintera, který měl velký problém v nebezpečném místě, nevyznačeném v roadbooku.
Po tom všem a s bolestí v zádech bylo pro mne těžké se znovu soustředit. Následně nás čekala krátká neutralizace, na kterou měly kamiony 20 minut, ale my jen 4 minuty. Bylo to málo, ale alespoň jsem si stihl vypít OneShot.
![](https://www.ceske-novinky.cz/wp-content/uploads/2024/01/zu.jpg)
Po restartu jsme nasadili mnohem lepší tempo. Celkově výsledek není tak špatný vzhledem k tomu, co nás dnes potkalo,” zhodnotil Tomáš Ouředníček. „Bylo až dojemné vidět tolik českých fanoušků s vlajkami podél celé rychlostní zkoušky. Vytvořili pro nás opravdu fantastickou atmosféru,” dodal.
„Navigace byla dnes perfektní. Po 9,5 km nám sice praskla pneumatika a ztratili jsme nějaký čas její výměnou a opravou auta, ale jinak byla etapa skvělá,” shrnul 10. etapu David Křípal.
Zítra je na programu předposlední den 46. ročníku Rallye Dakar, kterým je 420 km dlouhá rychlostní zkouška z Al Uly do Yanbu.