Prohibice. Gansterská kronika Impérium - Mafie v Atlantic City a Martin Scorsese Tisk
Čtvrtek, 02 Prosinec 2010 05:15

0c2dnt9en54_eruk

Na novém americkém seriálu s originálním názvem Boardwalk Empire, realizovaném v produkci HBO, spolupracoval renomovaný režisér Martin Scorsese. Jeden z nejuznávanějších amerických filmařů se podílel na scénáři, produkci a režíroval dokonce jednu epizodu.

 

Podle Scorseseho seriál Impérium - Mafie v Atlantic City znamená “nové možnosti pro vyprávění příběhů.”

Hlavní postavu pochybného politika Enocha “Nuckyho” Thompsona, inspirovaného skutečnou postavouE.N. Johnsona (1883 - 1968), který byl nekorunovaným vládcem podsvětí Atlantic City, ztvárnil Steve Buscemi. Ten prohlásil, že jde o jednu z nejlepších rolí jeho kariéry. Podle jeho slov byl Johnson “dvojjakou postavou s temnými stránkami, ale i se spoustou humoru a dobrým srdcem”. Seriál oživuje i postavy nechvalně proslulých gangsterů, jako byli například Lucky Luciano, či Al Capone. Scénář dramatu, inspirovaný stejnojmennou knihou Nelsona Johnsona, napsal Terence Winter, autor slavné mafiánskéságy Rodina Sopránů.

boardwalkempire_hbo


Rozhovor se scenáristou Terencem Winterem:

Jak jste se dostal k práci na seriálu Impérium - Mafie v Atlantic City?

Vlastně mě k němu přivedla HBO. Když jsme ještě natáčeli Rodinu Sopránů, přinesli mi tuhle knihu, což je v podstatě kronika historie Atlantic City, a řekli mi, abych si ji přečetl. Chtěli, abych pro ně udělal něco nového, až skončím se Sopránovými. Zvedl jsem se a chtěl jsem odejít, ale když už jsem byl doslova mezi dveřmi, řekli mi: “Abychom nezapomněli, pokud zjistíš, že to bude dobrý, šel by s námi do toho Martin Scorsese”.Tak jsem se zarazil a řekl jsem: “V tom případě vám garantuju, že z toho uděláme seriál.”

Čím vás ta kniha nejvíc zaujala?

Zřejmě tou dobou. Šel jsem domů, pečlivě si to přečetl a ta dvacátá léta z toho na mě přímo vyskočila.Atlantic City v době svého největšího rozkvětu bylo něco jako Las Vegas. Jenže v době, kdy Las Vegas ještě neexistovalo.

boardwalk_empire

Jak jste vyřešili dilema mezi historickou věrností a satirickým zobrazením dnešní doby?

Opravdu hodně jsme se snažili o co nejvěrnější rekonstrukci daného historického období. Měli jsme několik možností, jak to udělat - mohli jsme třeba zvolit stylizovanou verzi dvacátých let, což je zcela legitimní přístup. Ale my jsme zvolili cestu naprosto věrnou rekonstrukce tehdejší atmosféry, včetně prachu na ulicích a rezavých dopravních značek. To si samozřejmě vyžádalo rozsáhlý výzkum, který bude pokračovat po celou dobu natáčení. Bob Shaw, který nám dělal vedoucího výpravy pro Rodinu Sopránů a seriálu Mad Men, třeba navrhl dřevěné molo. Aby bylo autentické, museli jsme kvůli tomu nastudovat spoustu knih a tuny dalších materiálů. Chtěli jsme zachytit všechno tak věrně, jak to jen šlo.

Neměl jste vzhledem k Rodině Sopránů pochybnosti o tom, zda pracovat na další gangsterce? Neříkal jste si, že byste radši dělal třeba spíš nějaký muzikál nebo western?

Já s tímhle tématem vždycky rád pracuju, ten svět znám opravdu dobře a myslím si, že o něm dokážu i docela dobře psát. Vím, že díky určité specializaci se vždycky dostanete do určité škatulky. Ale třebaHitchcock se taky specializoval na thrillery a John Ford natočil hodně westernů... Ne že bych se s nimi chtěl v čemkoli srovnávat, ale člověk má zkrátka tendenci držet se žánru, který mu vyhovuje, a který ho baví. Nevybral jsem si to vědomě proto, že to byla gangstera. Ale ten gangsterskej prvek jsem tam jasně viděl a tohle tíma mě opravdu dost baví.

imperium3