Českým novinářům nejvíc chutná Pilsner Urquell PDF Tisk Email
Úterý, 09 Duben 2019 17:52

alt

Výsledky novinářské ankety Naše pivo 2019 ovládl již po páté v řadě Pilsner Urquell. Druhé místo obsadil stejně jako v loňském roce Bernard a na třetí příčku se po roční odmlce vrátily Svijany. Pivní preference českých novinářů zjišťuje Český svaz pivovarů a sladoven (ČSPS) od roku 2001.

 

V rámci každoroční ankety Naše pivo analyzuje ČSPS také témata z pivního světa, která jsou pro média atraktivní. V hledáčku novinářů dlouhodobě dominují informace o vývoji a trendech na pivním trhu, zajímavosti z oblasti pivní kultury a díky studiím CVVM i fakta o roli piva v české společnosti. Novinářské ankety Naše pivo 2019 se zúčastnilo 166 žurnalistů napříč českými médii. Ti svými odpověďmi do ankety nominovali celkem 49 českých pivních značek.

Český svaz pivovarů a sladoven sdružuje pivovary, sladovny a další instituce, které se přímo či nepřímo podílejí na výrobě piva v České republice. Svaz navazuje na dlouhou tradici, jejíž počátky spadají do druhé poloviny 19. století. V té době jsou na našem území zakládány první profesní pivovarské a sladařské organizace. Současná podoba svazu pochází z roku 1991, kdy se podařilo profesní organizaci pivovarníků a sladovníků obnovit. V současnosti svaz sdružuje 26 pivovarských společností, 6 sladoven a 19 přispívajících členů, mezi nimiž jsou chmelaři, výrobci pivního skla, etiket, technologických a technických zařízení pro pivovarský sektor, vzdělávací instituce atd. Hlavním cílem svazu je prosazování a obhajování práv a společných zájmů svých členů. Podporuje rozvoj aktivit, které přispívají k řádnému provozování předmětu činnosti členů, zajišťuje kontakty
s legislativními orgány a příslušnými orgány státní správy. Svaz zastupuje zájmy svých členů i na mezinárodním poli v pivovarských a sladařských institucích a organizacích. Další informace naleznete na webových stránkách www.ceske-pivo.cz

Aktualizováno Středa, 10 Duben 2019 08:03
 

Reklama

Banner