Krušovice pokračují v návratu k tradičním recepturám, opět proto povolali původního sládka! PDF Tisk Email
Středa, 25 Květen 2011 06:47

 

Když si společnost Heineken udělala průzkum mezi spotřebiteli, zjistila, že by si většina konzumentů krušovického piva přála návrat jeho chuti z 80. let. Proto byl do týmu povolán bývalý ředitel a sládek pivovaru pan Václav Kloub a začaly se připravovat nové receptury. V květnu loňského roku byla na trh uvedena pořádná krušovická Desítka, letošní novinkou je pak pořádná krušovická Dvanáctka.

 

 

Cestu k novým chutím naznačili pivovaru sami zákazníci – hostinští, štamgasti i obyčejní milovníci piva. Z kvantitativních i kvalitativních spotřebitelských výzkumů a ze stovek rozhovorů, které se týkaly především vnímání značky, kvality a produktu, jasně vyplynulo, jaké pivo zákazníci a hostinští vyhledávají. Jejich přáním bylo, aby se chuť vrátila k recepturám, kterými Krušovice prosluly před více než dvaceti lety.

„Abychom měli záruku, že se vrátíme opravdu k poctivému pivu připravovanému podle tradičních receptur, přizvali jsme ke spolupráci bývalého ředitele a sládka pivovaru Krušovice pana Václava Klouba. Vždyť kdo by měl vědět o bývalé výrobě a chuti tehdejších Krušovic více než on,“ říká Jiří Imrýšek, marketingový ředitel společnosti Heineken ČR.

Václav Kloub začal v krušovickém pivovaru pracovat v roce 1973. Po absolvování Vysoké školy chemicko-technologické nastoupil do laboratoře pivovaru, kde poznal všechny procesy v provozu a naučil se potřebnou manuální práci. V roce 1982 se stal sládkem pivovaru Krušovice a tehdejší piva měla i jeho zásluhou ve středních Čechách vynikající reputaci. To však změnil příchod devadesátých let a nový majitel pivovaru. Václav Kloub, který tu v té době působil jako ředitel, se v roce 1998 raději rozhodl z osobních důvodů odejít. „Když se mi před dvěma lety lidé z Heinekenu ozvali, jestli bych se nechtěl zapojit do přípravy nových receptur, ani chvíli jsem neváhal. Pivovar Krušovice byl vždy mojí srdeční záležitostí,“ přiznává Václav Kloub.

„Pan Kloub si pamatoval základní chuťové vlastnosti a technologický postup z dob největší slávy pivovaru. Další vývoj byl už otázkou týmové spolupráce. Zkušební várky jsme dávali ochutnávat zaměstnancům i odborné veřejnosti a postupně tak došli až k finální podobě nejprve pořádné Desítky a nyní také Dvanáctky,“ vysvětluje Tomáš Kosmák, současný vrchní sládek krušovického pivovaru. Díky jedinečnému spojení moderních technologií a tradičních receptur podložených skutečnými osobními zkušenostmi Václava Klouba se podařilo uvést na trh to, co spotřebitelé opravdu chtěli – pořádné tradiční pivo s plnou chutí.  


Heineken je třetí největší pivovarnickou skupinou na světě a evropskou jedničkou mezi výrobci piva
V roce 2003 se součástí skupiny Heineken Česká republika stal pivovar Starobrno a v roce 2007 se působnost skupiny rozrostla o Královský pivovar Krušovice a. s. V polovině roku 2008 byla úspěšně dokončena akvizice společnosti Drinks Union, a. s. V roce 2009 bylo Starobrno, a. s. fúzováno
do společnosti Královský pivovar Krušovice a. s. Na počátku roku 2010 byla do obchodního rejstříku zapsána změna obchodní společnosti, kterou  byla společnost Královský pivovar Krušovice a. s. přejmenována na Heineken Česká republika, a. s. V současné době je Heineken Česká republika třetím nejsilnějším hráčem na domácím trhu s pivem, v exportu se řadí mezi nejdůležitější
vývozce piva.

Aktualizováno Středa, 25 Květen 2011 07:52
 

Reklama

Banner