Volba spotřebitelů 2022 zná vítěze PDF Tisk Email
Sobota, 18 Červen 2022 11:20

Nákupní chování Čechů potvrzuje zájem o čerstvé a zdravé výrobky. Nezávislé spotřebitelské ocenění Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2022 zná své vítěze. Ve spotřebiteli oblíbeném a výrobci uznávaném prestižním marketingovém programu se v letošním roce utkalo 97 firem se 162 výrobky. Z nich spotřebitelé zvolili 50 vítězů v nejrůznějších kategoriích. Kromě klasických kategorií, jako jsou pivo, káva či pleťová kosmetika, se letos v soutěži nově objevily například kategorie bezlaktózové potraviny či speciální potraviny, které odráží vzrůstající popularitu segmentu produktů pro osoby s potravinovými intolerancemi.

alt

Oceněné výrobky

Již tradiční kategorie zaměřené na krmiva a doplňky pro domácí mazlíčky, letos obohatily novinky s·obsahem hmyzího proteinu. Ty reflektují celospolečenskou potřebu zpracování proteinů z·hmyzu, především kvůli ekologické udržitelnosti, a to nejen v·lidské stravě. Do různorodosti kategorií také letos více zasáhly kategorie vegetariánských a·veganských potravin, které se v·posledních letech stále častěji objevují i v·řetězcích a·uspokojují poptávku po výživě plnohodnotnými, ale zároveň bezmasými produkty. 

alt

Hořčice, která rozpálí chlapské chutě :-)

Spotřebitelé v·rámci tohoto programu, oceňujícího produktové novinky a inovace na českém trhu, vybrali jako nejlepší novinku roku 2022 produkt Tuňák celý s·extra panenským olivovým olejem Franz Josef Kaiser od společnosti Gaston. Odbornou porotu pak nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo od firmy Vileda.

alt

Sušák Vileda Infity Flex

Rád bych vyzdvihl práci všech firem, které se i v·nelehké době pouští do inovace a rozvoje svého výrobního programu. Všichni jsme vzhlíželi ke konci pandemie, jako k·bodu, kdy se řád věcí vrátí k·původnímu, jak ve výrobě, tak prodejích. Doba nás ale přesvědčuje, že nový normál představuje permanentní výzva, kdy musíme čelit velkým celospolečenským změnám s·obrovským tlakem na cenu. A právě v·této době oceňuji všechny, kteří i přes tyto aspekty rozvíjejí výrobky jak po inovativní stránce, tak zvyšují kvalitu,“ uvádí Lukáš Matějka, manažer marketingové skupiny pořádající společnosti. „Spotřebitelů, tedy zákazníků si pak vážím za to, že preferují zdravé a čerstvé produkty. Podle výsledků průzkumu jasně vidíme, že pokračuje trend minulých let. Tedy trendy zdravého životního stylu a ekologie, které stále rezonují na předních místech. A to i v·segmentu produktů pro domácí mazlíčky,“ dodává Lukáš Matějka.

alt
Hlavní vítěz

Výrobky, které zvítězily v jednotlivých kategoriích, zhlédla rovněž odborná porota složená ze zástupců odborných institucí, médií, marketingu a obchodu. Její členy nejvíce zaujalo inovativní řešení sušáku na prádlo Vileda Infinity Flex, který se díky teleskopickým tyčím může roztáhnout až na 30 metrů sušicí plochy. O titul nejlepší novinka se letos ucházelo 162 nových a inovovaných produktů. Ty se utkaly o přízeň ve 32 potravinářských a 18 nepotravinářských kategoriích, jejichž rozpětí bylo i tento rok poměrně různorodé.

Do programu mohli své nové či inovované produkty přihlásit výrobci a distributoři FMCG, OTC a spotřebního zboží, kteří je uvedli na trh v období od 1. ledna 2021 do 31. května 2022. V letošním roce zaznamenala soutěž opět silnou účast a zájem. Je to dáno skutečností, že během posledních dvou pandemických let byl velmi omezený prostor, kde mohly firmy své novinky prezentovat. Většina akcí, veletrhů, kongresů byla zrušena, tím pádem měli výrobci ztíženou cestu nejenom k obchodníkům, ale i k jejich zákazníkovi. Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka je jediné ocenění na českém trhu, ve kterém rozhodují samotní spotřebitelé. Po uzavření registrací se nominované produkty rozdělí do jednotlivých kategorií, které zároveň musí schválit odborná porota. Poté se spouští ve spolupráci s výzkumnou agenturou průzkum na reprezentativním vzorku 4000 respondentů. Právě oni následně zvolí ty nejlepší novinky. Z průzkumu každoročně vzejde několik desítek vítězných produktů, kterým je dále zaručena masivní mediální podpora. Nejenom díky spolupráci s řadou silných mediálních partnerů se novinky dostanou ke konečným zákazníkům. Na logo Volba spotřebitelů lze narazit ve spotech v TV a na Youtube, v tisku, na rádiích, v outdooru, dále v rámci instore podpory v prodejnách Tesco a Makro a samozřejmě v online prostoru hlavně na sociálních sítích.

Aktualizováno Neděle, 19 Červen 2022 21:59
 

Reklama

Banner