Za rekordní čtvrtletí Alza odmění zákazníky nejnižšími cenami za poslední rok PDF Tisk Email
Středa, 17 Listopad 2021 09:20

alt

Alza.cz oznámila výsledky svých letošních příprav na předvánoční obchodní sezonu. Klíčem k úspěchu je podle největšího českého e-shopu zaostření za kvalitu služeb pro zákazníky, investice do infrastruktury výdejních AlzaBoxů, skladovacích kapacit, tvorby zásob zboží a rozšiřování portfolia pomocí Marketplace. Pro právě spuštěné Black Friday se firmě podařilo připravit nabídku téměř 10 tisíc produktů za nejnižší ceny za poslední rok.

 

 

Alza.cz se od začátku letošního roku zaměřila na zlepšování interních procesů s cílem dále zlepšit poskytované služby. „Fokus na zákazníka a jeho zkušenost s nákupem na Alze se postupně projevil i v našich obchodních výsledcích. Aktuální 30% zvýšení obratu, které jsme zaznamenali letos v létě, pro nás představuje nejrychlejší čtvrtletní růst mimo lockdown za minimálně posledních šest let,“ uvedl Petr Bena, místopředseda představenstva Alza.cz. E-shopu se postupně podařilo dále navýšit ukazatel kvality doručení, 78 % hovorů směřujících na call centrum zvednout do 20 vteřin, zredukovat počet stížností zákazníků o 70 % či zkrátit průměrný čas doručení zboží od přijetí objednávky v České republice o dalších 17 % a na Slovensku o pětinu. Nejvíce při tom vzrostly prodeje potřeb pro domácí mazlíčky o více než 100 %, herních konzolí a herních PC sestav o více než 70 %.

Black Friday za nejnižší ceny

Do právě spuštěné nákupní akce Black Friday e-shop zařadil širokou nabídku produktů napříč nabízeným portfoliem od IT a elektroniky, přes velké domácí spotřebiče, hračky až po kosmetiku, šperky nebo sportovní potřeby. Celkově se jedná o téměř 10 tisíc položek a dvakrát více kusů zboží než loni. Ty při tom firma zákazníkům nabízí za nejnižší ceny za posledních 365 dní. Pomáhá tak zákazníkům výhodně nakoupit v předvánočním období i v silně inflačním prostředí. Alza si zakládá na transparentních výpočtech výše slev a jejich férové komunikaci. Již třetím rokem nepoužívá žádné „slevy až 80 %“ a uvádí výši slevy v porovnání s nejnižší cenou, za kterou produkt prodávala v posledních 30 dnech.

Sázka na skladové zásoby, Marketplace a privátní značky

Tuto strategii firmě umožňují její masivní investice do zásob, jejich hodnota je o 35 % vyšší než loni a přesahuje 10 miliard korun, ale také do logistické infrastruktury. Otevřením nového logistického centra v Chrášťanech u Prahy, nové centrály se skladem v Bratislavě a rozšířením kapacity svých stávajících skladů zvýšila skladovací možnosti o téměř polovinu.

K udržení stávající cenové hladiny přispěla také rozrůstající se rodina privátních značek, na jejichž vývoji společnost intenzivně pracuje. Aktuálně jich je osmnáct a zastřešují 4 000 různých výrobků, které téměř vždy díky nabízenému poměru ceny a kvality patří mezi nejprodávanější zboží daného segmentu. Z letošních novinek je možné zmínit domácí elektrospotřebiče Siguro, elektrokola Ratikon, fitness stroje Stormred a širokou škálu příslušenství pro mobilní telefony Alza Guard. Důležitým krokem pro rozšiřování nabídky pro zákazníky bylo i jarní spuštění nového Alza Marketplace, přes který nabízí již 1 100 partnerů více než 400 tisíc produktů. Přesto e-shop letos doporučuje nenechávat nákupy úplně na poslední chvíli, protože nejširší výběr je dostupný právě nyní na začátku hlavní sezony.

Před Vánoci rozhoduje rychlost doručení a pohodlí zákazníka

V souladu se svou vizí se Alza snaží zákazníkům nejen nabízet široké portfolio kvalitních produktů, ale také učinit nákup pro zákazníky co nejpohodlnější a nejjednodušší. Navigace jejího e-shopu na webu i v mobilní aplikaci proto přes léto prošla výrazným redesignem s cílem usnadnit zákazníkovi orientaci v rozrůstající se nabídce zboží.

Samotná aplikace, která se v obchodech s aplikacemi dlouhodobě umísťuje mezi top 10 nákupními aplikacemi, získala před sezónou několik zlepšení. Oblíbená funkce vyzvednutí objednávky přes aplikaci nyní odpočítává aktuální čas, kdy bude zboží pro zákazníka připraveno na přepážce. Nově je možné pomocí aplikace také bezkontaktně vyzvedávat objednávky ze sítě více než 1500 AlzaBoxů. Tu Alza otevřela pro doručování celému trhu a je možné do ní objednávat z více než tisíce dalších e-shopů napojených přes integrátory nebo spolupracující dopravci, jako je např. nejnovější z nich Slovak Parcel Service.

Pro ještě větší pohodu a pohodlí zákazníků firma prodlužuje možnost výměny nevhodných zdarma do konce ledna a rozšířila nabídku doprovodných služeb o dárkové balení mobilních telefonů, chytrých hodinek, parfémů nebo šperků a kosmetiky.

Titulní foto: Logitech

Aktualizováno Středa, 17 Listopad 2021 09:50
 

Reklama

Banner