Oslavte 100. výročí automobilky Citroën. Citroën zve fanoušky na svůj největší sraz v Česku PDF Tisk Email
Úterý, 18 Červen 2019 06:51

cotroen1919

Jde o výjimečné, v historii automobilismu významné výročí, které stojí za to oslavovat po celý rok. Značka Citroën Česká republika v rámci oslav 100 let uspořádala zajímavé akce.  Největší a jedinečné setkání veteránů a příznivců značky Citroën v historii České republiky, které proběhne v rámci oslav výročí 100 let značky Citroën v sobotu 7. září na Letišti Letňany. Program začíná v 10.00 hodin, ukončení je plánováno v 18.00 hodin.

 

Komfort, potěšení z jízdy a bezpečnost – to vše za přijatelnou cenu. Těchto hodnot se Citroën drží od počátku do současnosti. Každý nový vůz musel následovat trend doby a být vybaven novými technologiemi. Od prvního vozu Type A přes automobilové ikony jako Traction Avant, Type H, DS, 2CV nebo CX, až po současné SUV Citroën C5 Aircross.

Citron1 2

 

LEGENDA FRANCOUZSKÉ REKLAMY JACQUES SÉGUÉLA PŘEDSTAVUJE 100 LET REKLAMY CITROËN

 

•    Kniha „100 ans de Publicité Citroën“ (100 let reklamy Citroën), jejímž autorem je slavný reklamní tvůrce Jacques Séguéla, je nyní k dispozici ve sběratelském vydání na internetových stránkách e-shopu Citroën lifestyle: www.lifestyle.citroen.com


•    Další dvě knihy o historii značky a jejích modelech představují jednotlivé tvůrce historie, inovace, design atd. A vysvětlují, proč je Citroën jednou z nejvíce sbíraných značek na světě.

Citroën proslavily ikonické modely, technické inovace a odvážní aktéři, kteří společně od roku 1919 způsobili revoluci v automobilovém průmyslu. André Citroën se rovněž zapsal do historie svou avantgardní koncepcí reklamy. Již na začátku existence značky vynalezl velmi inovativní způsob komunikace. Zvláště geniální byl jeho nápad s letadlem, které na pařížské obloze napsalo jméno Citroën, kouřový nápis byl tehdy vidět ve vzdálenosti několika kilometrů. Další velkolepou akcí byl obrovský nápis Citroën na Eiffelovce, či slavné adobrodružné akce, jako byla nejprve Žlutá expedice („Croisière Jaune“) po Asii, později Černá expedice („Croisière Noire“) napříč Afrikou. Tato vizionářská komunikace pokračovala i po smrti zakladatele. Citroën si za 100 let svými klasickými modely i výrazným vystupováním vydobil zvláštní místo ve francouzském kolektivním vědomí.

knihacitron

„100 LET REKLAMY CITROËN“ – JACQUES SÉGUÉLA
Jacques Séguéla – který již celou řadu let doprovází značku Citroën – umožňuje v knize „100 let reklamy Citroën“ (nakladatelství Flammarion – 29 €), která vyšla ve francouzštině a angličtině, čtenářům seznámit se se značkou prostřednictvím reklamy, která je jejím výrazným atributem. „Tahle kniha je životopisným románem značky, která se vymykala nad ostatními, a muže, který přesahoval své vrstevníky. André Citroën vynalezl téměř všechny formy reklamy: propagaci, titulky, public relations, akce, karavany tvořené všemi modely, rallye, nemluvě o první reklamě na auto, první reklamě orientované na ženy, první reklamě ve vzduchu. Chtěl, aby první tři slova všech dětí byla „táta, máma, auto“. Veřejnost jeho slogan změnila na na „táta, máma, Citroën“. Může někdo vzdát značce lepší hold? Byl to cíl mých prvních investic, byla to moje první láska, a tím vším je i o šedesát let později. Je to značka mého života, značka, která napsala svým způsobem nejkrásnější stránky průmyslu a reklamy minulého století, stránky, jimiž Francie ohromila Evropu a svět svou touhou po pokroku a dobývání nových teritorií. Dobrodružství pokračuje se stejnou vášní pro invence a tvořivost, díky níž je Citroën oblíbenou značkou Francouzů.“
Kniha je uspořádána chronologicky a je bohatě ilustrovaná. Na 252 stránkách se věnuje celé řadě témat souvisejících se značkou Citroën nebo historií automobilu, jako jsou přípravy koncepce modelu, kultovní reklamní akce, významné události apod. a současně vykresluje portrét Francie dvacátého století.

Jacques Séguéla je jedním z nejznámějších francouzských reklamních tvůrců, v roce 1970 spoluzakládal komunikační agenturu RSCG. V několika exkluzivních videích hovoří o značce svého života a sdílí příběhy z natáčení nejznámějších reklam Citroënu: https://bit.ly/2L0rVkg


Lifestylový butik značky Citroën obohacuje při příležitosti svého stého výročí nabídku děl věnovaných historii značky a jejích modelů:

„100 LET CITROËNU“
Kniha se vrací k prvním sto letům značky, představuje modely, které znamenaly revoluci v historii automobilu, a související mimořádné události a osobnosti.
Úžasný příběh značky vyprávějí autoři knihy „100 let Citroënu“ (vydavatelství Etai Albums) Serge Bellu, Sylvain Reisser a Olivier de Serres. Nesnaží se o chronologii, nýbrž o přiblížení historie sta let Citroënu prostřednictvím lidí a událostí, které značně přesahují svět automobilů ve Francii i ve světě (cena: 89 €).


„TRACTION AVANT CITROËN“
Model Traction Avant z roku 1934 je od historie Citroënu neoddělitelný. Traction Avant, který technologickými inovacemi prorazil cestu k modernímu automobilu, inspiroval sběratele Oliviera de Serres k několika knihám včetně díla „Traction Avant Citroën“ (vydavatelství Fauna Editeur). Zabývá se chronologicky všemi variantami modelu vyráběného v letech 1934 až 1957. Každý model je představen krátkým úvodem a nádhernými celkovými i detailními fotografiemi s bohatým popisem (cena: 49 €).

Všechny tyto knihy naleznete na e-shopu Citroën Lifestyle: www.lifestyle.citroen.com

Knihy se zasílají do deseti evropských zemí: Francie, Německa, Španělska, Portugalska, Belgie, Lucemburska, Itálie, Nizozemska, Polska a Velké Británie. V České republice je možné knihu objednat přes dealerskou síť.


Značka Citroën
Citroën je globální automobilová značka, která se od roku 1919 prosazuje jako populární značka v nejčistším slova smyslu: jejím hlavním zdrojem inspirace jsou lidé a jejich životní styl. Tento přístup je zachycen i v podpisu „Inspired By You“ a jeho vyjádřením je modelová řada spojující jedinečný design a příkladný komfort. Od ostatních nespecializovaných výrobců se odlišuje nabídkou osobitých služeb poskytovaných zákazníkům („Citroën Advisor“, „La Maison Citroën“ atd.). V roce 2018 značka prodala ve více než 50 zemích světa celkem 1,05 milionu vozů.


OSLAVA 100 LET CITROëN – PVA Letňany, PRAHA 7. září

10 historických modelů
Prezentace nových vozů
Spanilá jízda
Host Marek Eben
Výstava historie značky
Butik citroen, závody 2CV aj.

Celodenní zajímavý program spojený s historií, současností i budoucností značky
Akce je určena pro obchodní partnery, koncesionáře a jejich hosty, novináře, fanoušky značky, veřejnost
Moderátor:  D. Gondík – vstupy, rozhovory

Výstava ikonických vozů Citroën: 70 veteránů
Historie značky Citroen – výstavní panely
Testovací jízdy s novými vozy / veterány
Workshopy Citroen
Francouzské občerstvení
Karikaturisti, fotokoutek
Stánek Citroen Origins – stánek s reklamními předměty Origins 
Zábava pro děti  – herní zóna - stan, autodráha 2CV, simulátor WRC

https://www.citroen.cz/uvod.html

Aktualizováno Úterý, 18 Červen 2019 07:10
 

Reklama

Banner